Otwieram lodziarnię!
Stworzyliśmy przewodnik z myślą o osobach, chcących postawić pierwsze kroki w biznesie lodziarskim. Czytając poniższy tekst, będziesz miał możliwość przekonania się, jak wygląda praca w tej wyjątkowej branży. Zapoznasz się m.in. z podstawowymi informacjami, dotyczącymi maszyn oraz akcesoriów niezbędnych na początku Twojej przygody.
Dowiesz się, na co warto zwrócić uwagę już na etapie przygotowań, a także jak uniknąć kosztownym błędów.
Wybór urządzenia
W przypadku chęci zakupu maszyny koniecznie sprawdź jej możliwości serwisowe, aby w przyszłości oszczędzić sobie kłopotów. Urządzenia renomowanych marek projektowane są w taki sposób, by przetrwać wieloletnią, intensywną eksploatację. Choć maszyny te mogą mieć wyższą cenę, odznaczają się też dużą niezawodnością, którą zawdzięczają zastosowaniu wysokiej jakości komponentów, wykonanych z materiałów o większej odporności, co w dłuższej perspektywie przyniesie wymierne korzyści.
Inną kwestią jest fakt, że urządzenia od niesprawdzonych dostawców potrafią znacząco wpłynąć na pogorszenie smaku mieszanek do lodów, nawet tych wysokiej jakości.
Jakość przede wszystkim
Nie jest tajemnicą, że w przypadku produktów spożywczych ogromna rolę odgrywa jakość. Popularną praktyką w przypadku osób dopiero rozpoczynających kręcenie lodów jest chęć uzyskania szybkiego zysku, który niemal natychmiast zrekompensuje wkład początkowy.
Ofiarą tego najczęściej pada właśnie jakość, a to za sprawą wyboru tańszych półproduktów czy urządzeń z niższej półki. Warto jednak wiedzieć, że skład i smak poszczególnych mieszanek różni się znacząco między wyrobami z różnych firm i nawet bliżej nieobeznany z branżą odbiorca będzie w stanie tę różnicę wyczuć. Na tak konkurencyjnym rynku może to niestety oznaczać, iż straty przewyższą oszczędności.
Plan to podstawa
Sektor lodowy daje perspektywy zarobku w przypadku przygotowania rozsądnej strategii. Nie jest to bynajmniej inwestycja, której warto podjąć się spontanicznie, polegając na intuicji. Należy uwzględnić mnogość czynników, które mogą wystąpić, aby mieć przygotowany scenariusz na każdą ewentualność.
I tak, w omawianej branży ogromną rolę odgrywają takie aspekty jak warunki atmosferyczne czy lokalizacja. O ile na pierwszy z czynników nie możesz mieć wpływu, dobrze, byś wziął pod uwagę np. odpowiednie urozmaicenie oferty o produkty, cieszące się większym zainteresowaniem również w przypadku braku słońca – gofry, rurki z kremem czy kołacze. Niekiedy aby zachęcić do kupna właśnie u Ciebie, warto rozważyć postawienie parasola lub markizy, dających chwilę wytchnienia przed upałem, co sprawi, że oczekiwanie w kolejce wyda się bardziej komfortowe. Również zaoferowanie miejsca do odpoczynku i możliwości wygodnego zjedzenia lodów na pewno doceni wielu Twoich gości.
Znaczenie odpowiedniej lokalizacji
Jak wspomnieliśmy, drugim z kluczowych czynników, decydujących o rentowności całego biznesu jest lokalizacja. Pamiętaj, by przed zainwestowaniem większej sumy zbadać rynek w danym miejscu, biorąc pod uwagę wszystko, co może zachęcać, ale i zniechęcać potencjalnych klientów zarówno w szczycie sezonu, jak i poza nim.
Należy tu uwzględnić również przyszłe inwestycje w okolicy, które mogą rzutować na zmniejszenie ruchu, a co za tym idzie różnice w bilansie finansowym w przyszłych latach, gdy przychody przedsięwzięcia powinny już pokryć pierwotnie zainwestowane.
Na co warto zwrócić uwagę?
Obiekty w typowo sezonowej lokalizacji – nad morzem, w pobliżu jezior są dobrym pomysłem pod warunkiem zaznajomienia się z obecną konkurencją. Często bowiem w tak dochodowych miejscach panuje przesyt rynku lub poszczególne punkty usługowe, dzięki swojej rozbudowanej infrastrukturze i promocji mają tam swój „monopol”. Na próżno więc sądzić, że nowa lodziarnia przyciągnie rzeszę klientów, zwłaszcza, jeśli nie zaproponuje niczego unikatowego.
W takiej sytuacji jedynym możliwym rozwiązaniem wydaje się właśnie zaoferowanie wyjątkowego produktu, który zwróci uwagę gości. Doskonałym przykładem takiego towaru są lody GRAND GELATO, które spełniają ten warunek, odznaczając się wysoką jakością, doskonałym smakiem, a jednocześnie zawierają opatentowany kompleks prebiotyczny, który wspiera odporność, co stanowi niebagatelną korzyść dla potencjalnego klienta i wyróżni dany obiekt na tle konkurencji!
Nie zapomnij o marketingu!
Jeżeli dopiero startujesz i nie dysponujesz dużymi środkami na wypromowanie swojego biznesu warto m.in. wziąć pod uwagę barter. Możesz na przykład zaproponować darmowe lody w zamian za udostępnienie zdjęcia z oznaczonym produktem przez popularne w mediach społecznościowych osoby z Twojej okolicy.
Na początku prawdopodobnie sam będziesz tworzył materiały reklamowe, więc pamiętaj, by jak najlepiej zaprezentować swoją markę w sieci i pozwolić potencjalnym klientom odkryć się również w mediach społecznościowych. Jeżeli czujesz, że nie jest to Twoja mocna strona, poproś kogoś znajomego lub zleć profesjonaliście stworzenie podstawowych treści. Absolutnym minimum dla odbiorcy powinna być możliwość sprawdzenia lokalizacji Twojego obiektu, poznania godziny otwarcia oraz danych kontaktowych.
Chcesz spotkać się z nami osobiście?
Możesz również umówić się na indywidualne szkolenie w naszym nowoczesnym zakładzie i przekonać jak wygląda produkcja lodów pod okiem profesjonalistów!